alt text
احسان شریعتی
فیلسوف ایرانی

همین حالا با من تماس بگیرید



 

شبکه‌های اجتماعی

بستن


پیام‌های ارسالی


20 شهریور 1400

افغانستان درد مشترک

•  چهار محور مطالبات عاجل مطرح شده در کنفرانس موسسه ی فرهنگی «اکنون» ناظر بر موقعیت بحرانی کنونی افغانستان:

افغانستان درد مشترک جهت ثبت نظر و مشاهد کامل مطلب به قسمت ادامه مطلب مراجعه نمایید..


ادامه مطلب
5 تیر 1400

مردم تاريخ را می‌سازند

شريعتی و فلسفه در گفت‌وگوی مالك شجاعی با احسان شريعتی

محسن آزموده

علی شريعتی (1356‌-1312‌) به صورت دانشگاهی و رسمي، نه جامعه‌شناسي خوانده بود، نه تاريخ و نه فلسفه. اگرچه گفتارها و نوشتارهايش به وضوح نشان می‌دهد كه به عنوان متفكر و روشنفكری جويای حقيقت و اهل مطالعه، در هر سه شاخه مطالعات گسترده و فراوانی داشته، همچنان كه در مطالعات اديان و ادبيات فارسی و غربی و روانشناسی و... اكنون هم عموم بيشتر او را به عنوان جامعه‌شناس می‌شناسند، اگرچه خودش بعد از بازگشت به ايران، در گروه تاريخ دانشگاه مشغول به كار می‌شود. درباره نسبت او با فلسفه اما بحث و حديث‌های زيادی هست؛ از تعبير مشهور «فيلسوفان پفيوزان تاريخ هستند» تا تقابل‌هايی كه ميان ابوذر و ابن‌سينا ايجاد می‌كند و نقدی كه به كليت فلسفه اسلامی دارد.

جهت ثبت نظر و مشاهد کامل مطلب به قسمت ادامه مطلب مراجعه نمایید..


ادامه مطلب
22 آذر 1399

«از فلسفه تا سیاست رهایی بخش»

جلسه نقد وبررسی کتاب (( هرمنوتیک به  سیاست رهایی بخش))

خلاصه بحث احسان شریعتی

از همان آغاز خواندن مفاهیمی مانند «پداگوژی(آموزش شناسی) امید» و «آرزوهای اتوپیایی » و «سیاست رهائی‌بخش از رنج و بند» در این کتاب و در ایام کرونایی نشاطآور است. میسگلد در مقام شاگرد گادامر و هایدگرپژوه و همراه هابرماس و..، شاهد زنده‌ی یکی از مهم‌ترین پرتلاطم‌ترین ادوار تاریخ اروپا به‌لحاظ فکری و سیاسی بوده است و پس از مهاجرت به کانادا و حضور در امریکا و امریکای لاتین و..،

از فلسفه تا سیاست رهایی بخش جهت ثبت نظر و مشاهد کامل مطلب به قسمت ادامه مطلب مراجعه نمایید..


ادامه مطلب

1 2 3 4 5